SIVI: “EC-Design is al jarenlang een belangrijke tool voor ons”
SIVI werkt al ruim vijfentwintig jaar met EC-Design, de tool voor digitale berichtmodellering. Als Stichting en kennis- en adviescentrum op het gebied van digitaal zakendoen in de verzekeringsbranche, beheert SIVI een aantal belangrijke standaarden voor de branche. Vanwege de complexiteit en diversiteit in de behoeften van hun klanten, is het voor SIVI noodzakelijk om te werken met een tool die dit op betrouwbare wijze kan ondersteunen. Na al die jaren sluiten de mogelijkheden die EC-Design biedt hier nog altijd naadloos op aan. 25 jaar werken met EC-DesignGerhard Gerritsen, Senior consultant van SIVI, vertelt hoe zij werken met EC-Design en waarom deze tool voor hen al ruim vijfentwintig jaar dé oplossing is voor berichtmodellering: Een slimme methodiek en betrouwbare technologie‘Er ligt een slimme ontwikkelmethodiek ten grondslag aan EC-Design. Het is een gelaagd systeem met meerdere niveaus in de onderliggende technologie. Het eerste niveau bestaat uit een datamodel met attributen en entiteiten, niveau twee omvat transacties, niveau drie berichten en niveau vier bestaat uit de technische schema's. De opbouw in niveaus maakt dat EC-Design veel flexibiliteit biedt en transparant is. Dat is belangrijk, want als je berichten wilt uitwisselen heb je een hiërarchie en structuur nodig. Met een druk op de knop kun je in EC-Design XML schema's genereren, en op het moment dat je op het hoogste niveau iets verandert, wordt dat gelijk in de schema's verwerkt. SIVI beheert diverse standaarden voor de verzekeringsbranche, de belangrijkste standaard bevat twintigduizend elementen die wij iedere maand uitleveren. EC-Design biedt hiervoor de beste oplossing en daarmee is het een belangrijke tool en hulpmiddel voor onze organisatie.’ ‘Digitect, de leverancier van EC-Design, volgt de ontwikkelingen in de markt continu en heeft de tool steeds verder ontwikkelt. Daardoor zijn ze voor ons een partner geworden waarmee wij samen nieuwe mogelijkheden onderzoeken en ontwikkelen. Het is een klein bureau met betrokken medewerkers die heel toegankelijk zijn. Als ik met een probleem zit, of het nu dag of nacht is, ik kan Frans en zijn collega's altijd bellen.’ |